Programování Karetní hry bez počítače (unplugged)

Z code.org jsem si tentokrát vybral další unplugged aktivitu (aktivitu bez počítače): https://curriculum.code.org/csf-19/coursed/10/ Jedná se o Conditionals with cards neboli podmínky s kartami.

Tvůrci aktivity si uvědomili, že podmínky If (true) a if – else se dají velmi dobře vysvětlit na pravidlech jednoduché karetní hry. Podmínky v těchto hrách jsou totiž jejich pravidla, která musejí všichni dodržovat a jsou jasně daná, nemají moc variací. Každé dítě asi ví že když hodí na kostce 6, tak hází znovu. Autoři aktivity na code org by z pravidla vytvořili kód: 

if (hodím 6)

házím znovu

Stejně tak se dá formulovat nějaké pravidlo z karetní hry Prší:

if (soupeř vyloží 7)

líznu si 2 karty

Na toto pravidlo se dá jednoduše navázat a rozšířit podmínku vlastní zkušeností žáků ze hry:

if (soupeř vyloží 7)

if (mám vlastní 7)

přebiju soupeřovu 7

else

líznu si  2 karty

Takto můžeme do kódu přepsat další zkušenosti ze života žáků. V mé hodině se vyskytnul např. kód:

if (vstoupím do budovy)

nasadím roušku

Na code.org navazuje vlastní karetní hra, ve které si hráči postupně tahají karty a zapisují, kolik bodů za každou kartu dostanou. Zde je pracovní list i s výsledky: https://docs.google.com/document/d/1SsfkUoEg316vjBSxrRNLN4q4V2-yYW8HAK4m9snLtac/edit 

Kód jsem se pokusil přeložit do češtiny následujícím způsobem:

Karty lze vybrat libovolně, ty v pracovním listu z code.org jsou dobře vybrané a navozují zajímavé herní situace. 

K aktivitě jsem vytvořil i vlastní Kahoot: https://create.kahoot.it/share/if-else-karty/e8b2ef97-dc47-4268-a194-4ede6717e0ec 

Jako pokračování bych si představoval, že žáci dostanou za úkol napsat program vlastní karetní hry, další hodinu přinesu do hodiny karty a některé vytvořené hry si společně zahrajeme.

Jedna odpověď na “Programování Karetní hry bez počítače (unplugged)”

Komentáře jsou uzavřeny.